سامانه نشریات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


1.

اهداف آموزش مفاهیم اخلاقی به کودکان بر اساس دیدگاه‌های آیت‌الله جوادی آملی

صفحه 1-27
سپیده انصافی مهربانی؛ ایراندخت فیاض؛ سعید بهشتی؛ علی دلاور

2.

اثربخشی آموزش راهبردهای خودنظارتی توجه بر عملکردهای توجه و آگاهی واج شناختی دانش‌آموزان نارساخوان

صفحه 29-53
جعفر بهادری خسروشاهی؛ رامین حبیبی کلیبر؛ جواد مصرآبادی؛ لادن واقف

3.

هرمنوتیک به مثابه بستر برنامه فلسفه برای کودکان با تاکید بر هرمنوتیک فلسفی هایدگر

صفحه 55-91
فریده بهرامی؛ محمدرضا شمشیری

4.

پیش‌بینی انواع قلدری بر اساس زیرمقیاس‌های گسست اخلاقی و هویت اخلاقی در دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شهر تهران

صفحه 93-110
معصومه ترکاشوند؛ هادی کرامتی

5.

اثربخشی بازی‌های فکری بر کارکردهای اجرایی کودکان پیش‌دبستانی

صفحه 111-131
رفیق حسنی؛ فرمیسک صفری

6.

اثربخشی تدریس مدل هفت مرحله‌ای چرخه یادگیری بر بهبود مهارت‌های تفکر خلاق و حل مسأله در درس مطالعات اجتماعی دانش‌آموزان ابتدایی

صفحه 133-155
سهیلا حسین پور؛ سعید شریفی رهنمو؛ شریفه محمدی؛ آیت اله فتحی

7.

مطالعه مبانی هستی شناسی رویکرد مرلوپونتی و لیپمن به منظور تدوین الگوی تلفیقی در برنامه فلسفه برای کودکان

صفحه 157-179
سیدعلی حسینی؛ اکبر رهنما؛ رقیه موسوی

8.

شگردهای فکرورزی در داستان‌های فرهاد حسن‌زاده بر پایة نظریة لیپمن (مطالعة موردی: داستان‌های گروه سنی الف، ب و ج)

صفحه 181-211
فرحناز حیدری‌نسب؛ میرجلال‌الدین کزازی؛ خلیل بیگ‌زاده

9.

«بررسی تطبیقی مضامین دینی در شعر کودک و نوجوان فارسی و کُردی»

صفحه 213-238
علی رضا شوهانی؛ محمد تقی جهانی؛ مهدی احمدی خواه

10.

اثربخشی اجرای برنامه فلسفه برای کودکان بر ادراک شایستگی و انعطاف‌پذیری شناختی کودکان پسر بی‌سرپرست

صفحه 239-263
علی اکبر کبیری؛ علی قاسمی؛ سعید مذبوحی

11.

تحلیل مفهوم خداشناسی در داستان‌های کلر ژوبرت با تأکید برآموزش مفاهیم دینی به کودکان

صفحه 265-300
طواق گلدی گلشاهی

12.

رابطه الگوهای ارتباطی خانواده با نگرش به خلاقیت: میانجیگری سرزندگی تحصیلی در دانش‌آموزان

صفحه 301-320
عزت اله منجزی؛ همایون هارون رشیدی؛ کبری کاظمیان مقدم

13.

فهرست