- آبارشی، احمد و حسینی، سید یعقوب (1391). مدلسازی معادلات ساختاری. تهران: جامعهشناسان.
- آزاد ارمکی، تقی و امیر، آرمین (1388). «بررسی کارکردهای سینما در ایران (ارزیابی سینمای سالهای 1374 تا 1385 بر اساس توزیع کارکردی فیلمها)»، جامعهشناسی هنر و ادبیات ایران. 1 (2)، صص. 130-99.
- ایتزن، استنلی و باکازین، ماکسین. (1382). درآمدی بر جامعهشناسی مسائل اجتماعی. ترجمه جواد افشارکهن. تهران: سلمان - سایه هور.
- ایرنا (14 دی 1399). نگاهی به وضعیت گیشه جهانی سینما در سال ۲۰۲۰. قابل دسترس در https:// irna.ir/news/84171156 (تاریخ دسترسی: 22 آبان 1400 برابر با 13 نوامبر 2021).
- ایسنا (21 دی 1398). فروش جهانی ۲۰۱۹ سینما رکورد زد/ نزول سینمای آمریکا. قابل دسترس در https://www.isna.ir/news/98102115859 (تاریخ دسترسی: 22 آبان 1400 برابر با 13 نوامبر 2021).
- بیچرانلو، عبدالله (1389). سینمای ایران در تقابل با ماهواره، تلویزیون و ویدئو. نامه پژوهش فرهنگی، 11 (9)، 34-9.
- بیچرانلو، عبدالله و یادگاری، محمدحسن (۱۳۹۴). تابوشکنی مهمترین راهبرد جذب مخاطب در سینمای ایران. مطالعات جامعهشناختی، 22 (1)، 231-256.
- تسنیم (21 شهریور 1400). یک ایرانی، طی ۱۰ سال، ۳ بار به سینما میرود. نگاهی قابل دسترس در https://tn.ai/25700656 (تاریخ دسترسی: 22 آبان 1400 برابر با 13 نوامبر 2021).
- حسینیان، حسانه؛ حسینی، سیدمحمد و حاج امینی، مهدی (۱۳۹۹). «نقش نهاد مالی تخصصی در جذب سرمایهگذاری مستقیم خارجی در بخش فرهنگ: مطالعه موردی سینمایِ فرانسه». مطالعات فرهنگی و ارتباطات، در حال انتشار، قابل دسترسی در: http://jcsc.iaocsc.ir/article_39685.html
- دیواندری، علی و دلخواه، علی (1384). «تدوین و طراحی مدلی برای سنجش رضایتمندی مشتریان در صنعت بانکداری و اندازهگیری رضایتمندی مشتریان بانک ملت بر اساس آن». پژوهشنامه بازرگانی، 10 (37)، صص. 223-185.
- روستا، احمد؛ ونوس، داور و عبدالحمید ابراهیمی (1392). مدیریت بازاریابی. چاپ هفدهم، تهران: انتشارات سمت.
- سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس و حجازی، الهه. (1389). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: نشر آگه.
- سزاوار حبیبی، الهام (1390). عوامل موثر بر جذب تماشاگران فیلمهای سینمایی ایران بـه سـالنهای سینما، پایان نامه کارشناسی ارشد، به راهنمایی محمود محمدیان، دانشـگاه علامـه طباطبـایی، دانشکده مدیریت و حسابداری.
- شاهحسینی، سعید (1390). مخاطبشناسی سینما، ارائه مدلی برای استفاده و رضامندی مخاطب ایرانی از سینمای ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد، به راهنمایی علیاصغر کیا، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی.
- شرفی، ابوالفضل. (1388). مصرف سینما در خراسان رضوی و عوامل مؤثر بر آن. مطالعات اجتماعی ایران، 3 (3)، 48-26.
- صبار، شاهو و هیان، داوان (1394). «عوامل مرتبط با میزان اعتماد مخاطبان به رسانههای نوین و سنتی (نگاهی به نوع رسانه، محتوای پیام و ویژگیهای مخاطب)». مطالعات رسانههای نوین، 1(۴)، 247-205.
- صلواتیان، سیاوش؛ روحبخش، مهناز و درفشی، احمدرضا (1397). «بازاریابی فیلمهای سینمایی ایرانی از طریق رسانههای اجتماعی». مطالعات فرهنگ - ارتباطات، 19(41)، صص. 175-151.
- ضامنی، داود و ابراهیمزاده دستجردی، رضا (1394). «شناسایی مؤلفههای ترغیبکننده مخاطب برای رفتن به سینما در تهران و ارائه مدل بر اساس روش آمیخته». مطالعات فرهنگ - ارتباطات، 16 (30)، صص. 132-109.
- گرایینژاد، غلامرضا؛ هادینژاد، منیژه و بختیاری، آرزو (1389). بررسی و تحلیل عوامل موثر بر تقاضای سینمای ایران. نامة پژوهش فرهنگی، 3 (9)، 179-147.
- محسنیانراد، مهدی (1387). آسیبشناسی مخاطبپنداری در حوزة رسانهها، جهانیشدن و عصر پس از دهکدة جهانی. فصلنامه تحقیقات فرهنگی، 1 (۳)، 113-79.
- محسنیانراد، مهدی و سپنجی، امیر عبدالرضا (1390). «مخاطبان منفعل یـا افـراد گزینشـگر آن سوی رسانههـا؛ کنکاشـی تطبیقـی در متـون و نظریـههـای ارتبـاطی». فصـلنامه تحقیقات فرهنگی، 4(1)، صص. 47-27.
- معیدفر، سعید و صفری، فاطمه (1397). «تعارضات هنجاری منجر به ریاکاری به روایت سینما». بررسی مسائل اجتماعی ایران، 9 (1)، صص. 142-122.
- مککوایل، دنیس (1380). مخاطبشناسی. ترجمه مهدی منتظرقائم. تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
- موسایی، میثم و شیانی، ملیحه (1386). «تخمین تقاضای خانوار برای رفتن به سینما در 24 استان ایران». فصلنامه علمی پژوهشی رفاه اجتماعی، 6 (25)، صص. 320-301.
- مهدیزاده، شراره (1384). «تلویزیون، مخاطب و نگرش نو». جامعهشناسی ایران، 6 (4)، صص. 211-185.
- Brown, T. J., Mowen, J. C., Donavan, T. D., & Licata, J. W. (2002). The Customer Orientation of Service Worker s: Personality Trait Determinants and Effects on Self- and Supervisor Performance Ratings. Journal of Marketing Research, 39(1), 110-119.
- Chen, Guo-Ping. & Wang, Xiao-Xuan. (2017). “A Study on the Influential Factors of College Students’ Satisfaction with Movie-viewing”, 4th International Conference on Economics and Management (ICEM 2017), pp. 1-7.
- Chiu, Y.-L., Chen, K.-H., Wang, J.-N., & Hsu, Y.-T. (2019). The impact of online movie word-of-mouth on consumer choice: A comparison of American and Chinese consumers. International Marketing Review, 36(6), 996–1025.
- Desai, Kalpesh Kaushik. & Basuroy, Suman. (2005). “Interactive Influence of Genre Familiarity, Star Power and Critics Reviews in the Cultural Goods Industry: The Case of Motion Pictures”, Psychology and Marketing, 22 (3), pp. 203-223.
- Donavan, D.T., Brown, T.J., Mowen, J.C. (2004). Internal benefits of service-worker customer orientation: job satisfaction, commitment, and organizational citizenship behaviors. Journal of Marketing, 68 (1), 128–146.
- Elberse, Anita. (2007). “The power of stars: Do Star Actors Drive the Success of Movies?” Journal of Marketing, 71 (4), pp. 102-120.
- Eliashberg, Jehoshua. & Shugan, Steven M. (1997). “Film Critics: Influencers or Predictors”, Journal of Marketing, 61 (2), pp. 68-78.
- Eliashberg, Jehoshua; Elberse, Anita. & Leenders, Mark. A. A.M. (2006). “The Motion Picture Industry: Critical Issues in Practice. Current Research and New Research Directions”, Marketing Science, 25 (6): 638-661.
- Gaenssle, Sophia; Budzinski, Oliver. & Astakhova, Daria. (2018). “Conquering the Box Office: Factors Influencing Success of International Movies in Russia”, Ilmenau Economics Discussion Papers, 24 (113), pp. 1-25.
- Gazley, Aaron; Gemma, Clark. & Sinha, Ashish. (2011). “Understanding Preferences for Motion Pictures”, Journal of Business Research, 64 (8), pp. 854-861.
- Hadida, Allegre L. (2009). “Motion Picture Performance: A Review and Research Agenda”, International Journal of Management Reviews, 11(3), pp. 297-335.
- Hamzah, M. I., Othman, A. K., & Hassan, F. (2016). Moderating role of customer orientation on the link between market-oriented behaviors and proactive service performance among relationship managers in the business banking industry. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 224, 109–116.
- Hennig-Thurau, Thorsten; Houston, Mark B. & Walsh, Gianfranco. (2007). “Determinants of Motion Picture Box Office and Profitability: An Interrelationship Approach”, Review of Managerial Science, 1(1), pp. 65-92.
- Herlina, Dyna. (2012). “Identifying Key Factors Affecting Consumer Decision Making
Behavior in Cinema Context: A Qualitative Approach”, International Conference on Business, Economics, Management and Behavioral Sciences (ICBEMBS'2012) Jan. 7-8, 2012 Dubai 547-551.
- Herrero, Á., Pérez, A., & Bosque, I. (2014). Values and lifestyles in the adoption of new technologies applying VALS scale. Academy of Marketing Studies Journal, 18(2), 37-55.
- Kassim, N. M., & Zain, M. M. (2016). Quality of lifestyle and luxury purchase inclinations from the perspectives of affluent Muslim consumers. Journal of Islamic Marketing, 7(1), 95–119.
- Kerrigan, Finola. (2017). Film Marketing. Oxford, UK: Butterworth-Heinemann.
- Kim, H., & Qu, H. (2020). Effects of employees’ social exchange and the mediating role of customer orientation in the restaurant industry. International Journal of Hospitality Management, 89, 1–8.
- Kotler, Philip. (2003). Marketing Management. 11th edition, Prentice-Hall of India.
- Lee, C. M. J., Che-Ha, N., & Syed Alwi, S. F. (2021). Service customer orientation and social sustainability: The case of small medium enterprises. Journal of Business Research, 122, 751–760.
- Litman, Barry R. (1983). “Predicting Success of Theatrical Movies: An Empirical Study”, Journal of Popular Culture, 16(4), pp. 159- 175.
- McNary, Dave. (2019). “Worldwide Box Office Hits Record as Disney Dominates”, Available at: https://variety.com/2019/film/news/box-office-record-disney-dominates-1203098075/ (Accessed Date: 3 September 2019)
- McQuail, D., & Deuze, M. (2020). Mcquail’s Media and Mass Communication Theory (7th ed). SAGE Publications.
- Montañés, E., Suárez-Vázquez, A., & Quevedo, J. R. (2014). Ordinal classification/regression for analyzing the influence of superstars on spectators in cinema marketing. Expert Systems with Applications, 41(18), 8101–8111.
- Stimpert, J. L.; Laux, Judith A.; Marino, Coyote. & Gleason, George. (2008). ‘Factors Influencing Motion Picture Success: Empirical Review and Update”, Journal of Business & Economics Research, 6(11), pp. 39-51.
- Stock, R. M., & Hoyer, W. D. (2005). An Attitude-Behavior Model of Salespeople’s Customer Orientation. Journal of the Academy of Marketing Science, 33(4), 536–552.
- Tanpipat, Amornsri; Kuawiriyapan, Sirijanya. & Eiamcharoon, Taweerapat. (2016). “Factor Affecting Movie Selection of Audiences in Bangkok”, 5th International Conference on Research in Humanities, Sociology and Education (RHSCE’16), Nov. 29-30, London (UK), pp. 23-26.
- Ulker-Demirel, E., Akyol, A., & Simsek, G. G. (2018). Marketing and consumption of art products: The movie industry. Arts and the Market, 8(1), 80–98.
- Yang, Jen-Yuan. & Selvaretnam, Geethannjali. (2015). “Factors Affecting the Financial Success of Motion Pictures: What is the Role of Star Power?” School of Economics and Finance Discussion Paper No. 1501, University of St Andrews, pp. 1-26.
- Zhang, M., Wang, Y., & Chai, J. (2016). The movie user satisfaction evaluation research on broadcasting and television based on the entropy value method. First IEEE International Conference on Computer Communication and the Internet (ICCCI), 224–227.
|